luni, 10 ianuarie 2011

Kumpir- mancare specific turceasca


kumpir, mancare turceasca

Kumpirul este o specialitate turceasca foarte usor de facut si foarte gustoasa.
Daca ajungi prin Istanbul nu e cazul sa ratezi acest fel!
Daca vrei sa incerci sa faci kumpir acasa ai nevoie de:
- 2/3/4 cartofi mari,- unt (sare sau condimente daca vrei; varianta originala nu prevede)
- diverse umpluturi (vezi mai jos ce).
Kumpirul poate fi umplut cu o multime de produse, printre care: varza cu maioneza, ton cu porumb, castraveti murati, sfecla rosie, ciuperci cu maioneza, broccoli sote, legume sote, sunca, bacon, cascaval, masline, maioneza, ketchup etc.

Bun, si acum procesul de "fabricare"!
1. Fiecare cartof se infasoara intr-o folie de aluminiu si se baga in cuptorul deja incins. Se lasa cat este nevoie. Stii ca este gata atunci cand o furculita se infige lejer in cartof. Inarmeaza-te cu rabdare, la mine procesul acesta atat de simplu a durat "doar" o ora si jumatate .
Ok, acum ca sunt gata cartofii, hai sa ii si umplem. Sa nu stingi inca cuptorul caci o sa mai ai nevoie de el putin!

2. Se ia cartoful si se taie pe jumatate. Ca sa imi fie mai lejer, sa pot sa-i desfac bine, eu i-am taiat si pe orizontala si pe verticala. In cartoful despicat se pune un cubulet de unt, sare si condimente optional, si se amesteca.
3. Se adauga umplutura, in cazul meu: mezel crud uscat de porc, baby corn taiat bucatele mici, si deasupra cascaval afumat.

In functie de umplutura, kumpirul mai merge bagat sau nu la cuptor. Eu l-am bagat, asa ca dupa 2-3 minute arata foarte bine. A fost si foarte bun! In Istanbul nu se mai baga la cuptor, dar la cate au ei la capitolul umplutura nici nu ar merge.

Gata!

Ti-am facut pofta?

Ma bucur daca ai raspuns "da"! In acest caz ai doua variante:

1. faci si tu acasa kumpir

2. mergi in oras si mananci kumpir. Unde? Bucuresti, Mall Vitan (nu stiu daca au si in alte mall-uri, dar eu acolo am mancat), nu stiu cum se cheama localul dar daca te uiti cu atentie nu ai sa-l ratezi.

Tipuri de kumpir pe care poti sa le cumperi de aici:

- kumpir simplu cu margarina si cascaval - 11 lei

- kumpir cu margarina, cascaval si 3 feluri de umplutura - 15,5 lei

- kumpir cu margarina, cascaval si 5 tipuri de umplutura - 16,5 lei (asta e si varianta pe care ti-o recomand; este imensa, asa ca e bine sa te inarmezi cu o foame de zile mari).

kumpir turcia istanbul

Kumpir made in Turcia
Pe strazile din Turcia, poti manca kumpir urias cu umpluturi colorate din cele mai diverse: cuscus, morcovi, carnati, porumb, masline, muraturi, salata de cartofi, maioneza, ketchup... toate colorate pentru a forma un curcubeu culinar delicios!
Kumpir ai sa gasesti din plin in Turcia, unde e un produs tip fast-food foarte popular.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu